Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szerelem és szexualitás 2.

2010.02.26

A következő fontos kérdés a házak vizsgálata. Közülük is a 8. ház, 2. ház, 5. ház és a 11. ház. Ezeket a házakat és összefüggéseket kell leginkább figyelni a horoszkópokban, mert ez a négy ház mutatja meg, hogy mi a szexualitásunk alapja és mozgatórugója, és milyen az ideálképünk. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a házak az életünk sorskérdéseit is jelölik, így nem lehet csak egy kérdésre koncentrálni, az egyéb lehetőségeit is figyelni kell.

8. ház az orgazmus háza

2. ház a testi vágyak területe

5. ház a szerelem és teremtés háza

11. ház a párom szerelem háza

A szexualitás a tudatállapot elvesztésének a legkönnyebb és legtöbbet gyakorolt formája. Az orgazmusban senki sem tud tudatos maradni. Akinél nagyon erős a szexualitás, annak nagyon erős 8. házzal kell rendelkeznie  A 8. házban lévő bolygókat elnyomjuk magunkban, tudatosan nagyon ritkán vagy sohasem jönnek fel. Ez a tudattalan területe, valójában csak az érzések szintjén vagyunk jelen. A pszichológia mindig 8. házát próbálja megismerni, megnyitni a tudattalant, szembesíteni a bennünk lévő árnyékkal. Eljátsszuk a világnak azt, amit elvárnak tőlünk, de igazán nagyon ritkán tudjuk megismerni a valódi lényünket. A szexualitásban azonban senki sem tud hosszútávon játszani, nem tudja kontrollálni magát, ezen a szinten minden előjön. Megkapjuk azt a lehetőséget a sorstól, hogy a szexualitáson keresztül felismerjük, hogy mit fojtunk el magunkban.

Ugyanakkor, aki ezekkel leginkább szembesít, az a párunk, akivel együtt élünk. Emiatt is kap kiemelt szerepet a 8. ház mikor a párkapcsolatokat vizsgáljuk. Minden, amit hárítunk, ebben a házban van. Ezért van itt elrejtve az ideálképünk, hogy hozzá segítsen az elfogadáshoz, hiszen akihez kötődünk, attól szinte mindent elfogadunk. Ezek után nem lehet kérdés annak a fontossága, hogy erre az ideálképre valaki milyen módon tud rácsatlakozni.

Valójában senki sem ismeri a benne lévő ideálképét, azt ösztönösen keressük. Tudattalanul fordulunk egymás felé, és keressük a hozzánk tartozó párt. Ezeket az ideál párokat szokták duálnak nevezni. Azt gondoljuk, ha valakihez rendkívüli módon ragaszkodunk, az csak egy olyan ember lehet, aki hozzám tartozik, az én másik felem, tehát duál párom. Természetesen ez akár igaz is lehet, de nem szabad elfelejteni, hogy nem lehet olyan párom, akivel nekem nincs feladatom, bárhogy is hívjuk őket. Többnyire az erős érzelmi kötődést tartjuk duálnak, azonban annak sokkal nagyobb az esélye, hogy ez egy szerelem. Egy szenvedélyes, mindent elsöprő szerelem.

Amikor szerelemről beszélünk, ezt az úgynevezett ideálképet keressük kívül, anélkül, hogy ez tudatosodna. Nem is látunk mást, csak azt, aki ezt valamilyen módon képviseli. Mint valami periszkóp keressük tudattalanunkkal a kiszemelt párunkat. Kiemeljük azokat a tulajdonságainkat, amit mutatni szeretnénk. A nők kicsinosítják magukat a randevúra, minden női praktikát bevetnek, de a férfiak is hódítani akarnak, férfiasnak és meggyőzőnek szeretnének látszani, mert azt hiszik, ezzel nagyobb esélyük nyílik a kapcsolatra. Ez már a tanult formák megjelenése. Az ösztöneink nem ilyenek, még ha a világ az ellenkezőjét is tanítja. Azonban, a szerelem és a vonzalom nyilvánvalóan nem ezen múlik. Egyszerűen nem lehet az a partnerem, aki ellent mond az általam képviselt mintáknak és ideáknak. Az lehet, hogy nem olyan formában jelenik meg, mint amiben én szeretném, de az kizárt, hogy tévedjünk a szimbólumokban. Ha valakinek az ideájában egy vénuszi nő van, akkor arra is fog rátalálni. Lehet, hogy egy szép, dekoratív lányra gondol, és majd később kiderül, hogy  a Vénusz abban jelenik meg, hogy hízásra hajlamos, vagy fontos neki a pénz, de a szimbólum biztosan jelen lesz. Lehet, hogy egy lány erős határozott férfit keres, akiről kiderül, hogy erőszakos, de a minta, a keresett szimbólum a helyén lesz.

Ha valaki mégis az által ér el egy kapcsolatot, ami csak a külvilágnak szól, annak a kapcsolatnak az égvilágon semmi jelentősége nem lesz az ő életében. Természetesen vele sem véletlenül találkozott, de nem a párkapcsolat érdekében jelent meg. Mert aki nem tud rácsatlakozni az ideálkapcsolatra, azzal szorosabb kapcsolat nem jöhet létre, hiszen akadályozott a továbblépés. Ilyenkor van az, hogy egyéjszakás, vagy futó kapcsolatokba bonyolódunk.

Az érdekkapcsolatok is a 8. házon keresztül jelennek meg az életünkben. Természetesen ez a miatt lehet, hogy ugyanazt az analógiát testesítik meg, mint a szerelem. Egyszerű az oka, a 8. ház jelzi azokat az anyagiakat, melyeket másoktól kapunk. Ezért voltak az érdekházasságok és kapcsolatok olyan tartósak a múlt században, vagy akár 500 évvel ezelőtt. A különbség annyi, hogy az anyagi érdekek sokszor erősebben kötnek, mint a szerelem. Ennek az oka megint az, hogy a szerelem dolga a párokat összehozni és nem megtartani. A 8. ház a mások pénzéhez való viszony, és ez pontosan ugyanazt jelenti, mint az ideálképhez való viszony. Valójában csak az analógia más, a tudattalanban ugyanoda kapcsolódik, emiatt nem is nagyon tudjuk szétválasztani. A pénz és a vagyon is vénuszi szimbólum, tehát csak a szintje más. A pénz, az egy anyagi szintű analógia, míg az ideál az a lelki szintre kapcsolódik, de érzésben nem különül el. Emiatt nem is látjuk a különbséget, és gyakran feltételezünk egy kapcsolatban anyagi érdekeket.

 A munkám során elég sok nagy korkülönbségű párkapcsolattal találkoztam. A tapasztalataim azt bizonyítják, hogy ezekben nagyon ritkán jelent meg az anyagi érdek, bár a környezetük szinte biztosra vette. Ezért is vallom azt, hogy a társadalmi normák, nem az egyén valóságát tükrözik.

 

A szexualitás is közvetlenül a 8. házhoz kapcsolódik. Itt is nagyon erős kötődések jönnek létre, és ebben az esetben is csak a megélési szintek mások. Ebben az esetben is az anyagi, a testiség szintje jelenik meg. Azt hiszem azon ma már nem érdemes vitatkozni, hogy a mai felfogás szerint a párkapcsolatok létrehozásához alapvető szükség van rá. Ennek megfelelően érdemes a továbbiakat is megvizsgálni.

Azt nem hiszem, hogy külön taglalni kellene, hogy a szexualitás nem feltétlenül függ a szerelemtől, hiszen nem feltételez kölcsönösséget. A szexualitás 8. ház analógiáit hordozza, ez pedig a testi vágyak kielégítése. Akkor beszélhetünk kölcsönösségről, ha ebben a partnerek egymás vágyait szeretnék kielégíteni. Ebben az esetben előkerül a 8. ház alapszimbóluma, az Egoról való lemondás. Ennek is megvan a maga szerepe, hiszen ebben nyilvánul meg a tudatvesztés. Le kell mondani az önkontrollról, átadni magát a másiknak. Nincs is még egy ilyen megélés, mint az orgazmus, mivel egyszerre van jelen a tudat és a tudatvesztés. Ha eléri a valódi célját, akkor hozzásegít a szerelem beteljesülését.

A szerelem az 5. házat jelöli, mert a célja a teremtés, hogy két ember egymás iránti vágya a gyermekben valósuljon meg. Megvan a két analógiának külön – külön a szerepe, de nem tudjuk őket tetten érni, mert a kettő túlságosan összemosódik.

A szerelem és a szexualitás látszólag összefügg, mert közös analógiából származnak, emiatt nem a megjelenési formákban különböznek, hanem más szinten működnek. A szexualitás az anyag szintje, ahol az ösztönök működnek, a szerelem pedig lelki szinten kapcsolódik. A nemi ösztön az egyik, amelyet az emberiség az állati énjéből hozott magával. Ez a természet parancsa, és mint ilyet, nem tekinthetjük negatívnak. Ha ezt, mint tényt elfogadjuk, nem kikerülhető az Oroszlán jegye és az 5. ház, mint a vágyak elsődleges területe.

Az Oroszlán jegy szimbolikája Héraklész mitológiai történetéből származik. Nagy csatában legyőzte a nemenai oroszlánt, majd a bőrébe bújt, s ezzel jelképesen felvette az állat ösztöneit és azonosult a lényével. Valójában nem egy oroszlánnal csatázik, hanem a benne lévő vágyakkal. Héraklész sem tudja legyőzni vágyait, akármivel megy neki: kézzel, baltával, nyíllal, semmivel (ezt mutatja az oroszlánnal folytatott harc). Ez mutatja meg a vágyak valódi természetét. A bennünk létrejövő vágyakat nem lehet legyőzni. Minden, ami az életünkben létre jön, egyben az egység része is, így önmagát feltételezi. Részünké válik, tehát el kell fogadni. A vágyak is csak azért jöhetnek létre, mert a belőlünk áradó energia, a másik oldalon azt a helyzetet generálja. Így nem keltheti fel kívül olyasmi a vágyainkat, ami nincs bennünk. Viszont ha meg már felkeltődik, akkor vagy elfojtjuk, vagy megéljük.

A hosszú küzdelemben Héraklész végre megérti, hogy egyetlen lehetőség van a győzelemre, ha azonosul az állattal, elfogadja a feltételeket, előhívja a benne lévő állati ösztönöket, tehát nekiugrik puszta kézzel: állat az állat ellen.

    Hogyan győzhetőek le (analógiában) a vágyaid? Ha megéled őket. Azonban ehhez fel kell ismerni, hogy a valódi vágy az, ami van. A mai ember számára igazi tanítás ez a történet. Emberek millióinak teszi tönkre az életét, hogy olyasmire vágynak, ami csak kivetítése az ösztöneiknek. Fel kellene ismernünk, hogy arra vágyjon, ami nincs, az valójában csak illúzió. Ezek az illúziók, amely által irányíthatóak vagyunk. Ezért van a sorsnak is könnyű dolga, hiszen ha a vágyunk felkeltődik, megyünk utána és így eljutunk oda, ahová a sors vinni akar.

Héraklész puszta kézzel le tudja győzni az állatot. Lenyúzza, felteszi a fejére az oroszlán fejét, a bőrét magára borítja így azonosul az állattal. Az ösztön szinten nincsenek tudatos megélések. Azt kell tennünk, amit az ösztöneink diktálnak. A nemi ösztönök is így jelennek meg. Nem tudjuk elfojtani, csak irányítani lehet.

 

    Az első öt jegy az, ahol megtapasztaljuk az ösztön szintet. A későbbi jegyekben már a tudat és a szellem szintje jelenik meg, nincs ösztön szint. Nem véletlen, hogy az első öt jegy uralkodó bolygója lesz az öt személyi jelölő bolygó. A Kosnak a Mars, így ha megjelenik a személyiségben, akkor hiába mondjuk, hogy nyugodjon meg, hiszen a harc és a küzdelem, de a hódítás is alapeszménye. A Bika-Vénusz pedig, miért mondjon le a birtoklásról, vagy az élvezetekről, amikor ezeket az adottságokat az ösztöneivel hozta magával és ezek az analógiák viszik előre. Az Oroszlán – Nap a teremtés ösztönös analógiáit hordozza. Erre irányulnak azok a vágyak, melyeket képvisel.

 

    Így az Oroszlán jegyéhez, vagyis az 5. házhoz tartozik a vágy, a szerelem, és bizonyos szinten a szexualitás is. A teremtésnek is ösztönös analógiái vannak, emiatt természetes a megélése is. Keressük a lehetőséget ennek a megvalósítására. Ezért keltődnek fel a vágyak, hogy ezt megélhessük. Azonban a vágyak, nagyon gyakran a társadalom által diktált formák és elvárások szerint működik. Ezek az illúziók többnyire felülírják az ösztöneinket, emiatt egész más kép alakul ki bennünk, mint amit az adottságaink mutatnak. Nagyon sokszor látjuk és tapasztaljuk, hogy a vágyakat milyen könnyű befolyásolni.

Csak meg kell mutatni, mi az, ami fölé emelhet másoknak, és máris felkeltődik a vágy, elmozdulunk abba az irányba. Nem igazán vagyunk képesek arra, hogy ezeket a helyzeteket kontroláljuk. Meggyőződésem, hogy az emberi gondolkodás befolyásolásának az alapja, hogy a tudat számára milyen alternatívákat jelölünk ki. Ez alatt arra gondolok, hogy mindig az alapján döntünk, hogy mit tartunk jónak, vagy rossznak. Ha a társadalom a válást nem tartja negatívnak, akkor mi sem fogjuk. De így nem csodálkozhatunk, hogy egyre több a válás. Ha az abortuszt elfogadhatónak tartja a társadalom, akkor az egyén is ezt teszi. Így írja felül a tudat az alapvető ösztöneinket. Azonban ez akkor sem érinti az adottságainkat és ösztöneinket, így a sorsunkat sem tudja felül írni. A férfi és nő nemi ösztöne akkor is a gyermeknemzésért van, ha általában a szexuális vágyaink kielégítésére szolgál.

.

    Az ösztönök mindig egy adott helyzetben jönnek elő. Nem véletlen, hogy a mai társadalomban a párkapcsolatok olyan nagy kísértésnek vannak kitéve. Soha olyan közel nem éltek egymáshoz a nők és a férfiak, mint napjainkban. Annyi időt töltünk a másik nem társaságában, hogy szinte kizárt, hogy előbb – utóbb ne jöjjenek elő az ösztöneink, a csábítás kézzelfoghatóvá válik. Egymás felé fordulunk, és létre jön a kapcsolat. A kérdés csak az, hogy milyen. És itt lép be az alternatíva, a választás. Ha az én gondolkodásomba a szexuális viszony megengedhető, akkor legyek is bármilyen helyzetben, bele fogok menni a kapcsolatba. Ha ezt az én morális elképzeléseim tiltják, akkor biztos, hogy nem teszem meg. Emiatt van minden esetben felelőssége a társadalomnak, hogy milyen alternatívákat mutat fel. 

    Az 5. ház megmutatja, hogy milyen az a partner, amire az illető valójában vágyik. Ez nem csak a testi vágyakról szól, hanem arról amit a személyiségünk a másikon keresztül megszeretne élni. Nem véletlen, hogy egyben ez a teremtés háza is, itt jelenik meg a gyermek. Az egymáshoz illő pár, persze nem azt jelenti, hogy az ágyban is jó lesz vele, hiszen. nem csak a testi kielégülést keressük, sokkal inkább a kiteljesedést. Itt jelenik meg a szerelem kérdése is. Amikor az ember szerelmes, sokkal nyíltabb és odaadóbb lesz a párja felé. Persze sokkal többet is vár tőle. Így teljesen elfogadható, hogy ugyanez a terület, miért a párom vágyainak a beteljesedését mutatja.

    Ennek megfelelően a szerelem vizsgálatához hozzá tartozik a 11. ház elemzése is. Úgy, ahogy a saját esetünkben az 5. ház a szerelem háza, a párunknak a 11. ház szintén az lesz. Emiatt természetesen fontos szerep jut abban, hogy milyen lesz a két ember érzelmi, vagy akár szexuális viszonya. Számunkra a beteljesedést jelöli, így láthatjuk, hogy két ember viszonyában, az egymásra utaltság, mennyire domináns. Egy teljes kapcsolatban, a partner vágyainak beteljesülése, egyben a saját vágyaink beteljesülését is hordozza. 

A 2., 5., és 8. ház T-kvadrátot alkotnak, s ez a három ház a szilárd kereszt három csúcsa. Amikor az 5. házat vizsgáljuk, akkor a T – kvadrát két szemben álló szimbóluma a 2. és a 8. ház. A jelentése, hogy az én testi vágyam, ami a 2. ház és a párom testi vágya, ami a 8. ház, a teremtésben valósulhat meg, ami az 5. ház analógiája. Ezért az tudja igazából a vágyadat felkelteni, és abba leszel szerelmes, akivel 5. házas kapcsolatod van. Az 5. ház az önkifejezés a teremtés háza. Minden ember arra vágyik, hogy valami maradandót alkosson. A szerelem is azért jön létre, hogy teremtsünk vele valamit. Tradicionálisan az elv azt mondja, hogy a szerelem azért jön létre, hogy két ember a vágyain keresztül gyermeket teremtsen.

A mi társadalmi szokásainkban ez már nem magától értetődő. A szerelem beteljesülése ma már nem feltétlenül gyermek. De az érzés, hogy valamit mindenképpen teremtenünk kell, az megmarad. Ez fordul gyakran visszájára, hiszen teremteni három szinten lehet. A szellemi, amihez tartozik a tanítás, vagy éppen a művészet. A lelki, ami a család és a gyermek és marad az anyagi, ahova a tárgyak is tartoznak.

Több tanulmány is megjelent arról, hogy az igazán nagy művészeknek, miért volt olyan viharos magánélete. Valójában a magyarázat ebben az analógiában jelenik meg. Ők erről a területről kapták az inspirációikat. A szerelem nem a gyermekben, hanem a művészetben teljesedett ki. Ha ezt nem vesszük tekintetbe, akkor elég nehéz a szerelmi és szexuális életüket megérteni. Nem a párkapcsolat volt alapvetően fontos, hanem az érzelmi többlet amit a szerelmen keresztül kaptak, és ami az alkotásban teljesedett ki.

Azért az 5. ház a hangsúlyos, mert tudjuk, hogy mindig a T-kvadrát csúcsán van a hangsúly. A két szembe nálló elv akkor kerül egyensúlyba, ha a csúcson teljesedik ki. A szerelem és a vágyak mindig azért jönnek, mert valamit létre akarnak hozni.

Emiatt szoktam mondani, hogy szerelemből nem házasodni kell, hanem szerelmeskedni. A szerelem azért van, hogy a párokat összehozza, és nem azért, hogy megtartsa. A párkapcsolatot a közös célok tarthatják meg és nem a szexualitás. A Mars (a vágy) és a Vénusz (a kísértés) semmit sem tud megtartani. Ha a szerelmen kívül nincs összekötő kapocs a házasságban, biztos, hogy vége lesz a kapcsolatnak. A szerelem csak azért van, hogy összehozzon a másikkal, de tudnod kell, hogy a szerelemből hová visz tovább az út. A kapcsolatoknak van egy szabályos görbéje, ami minden kapcsolatra általánosan igaz. Ennek az elvnek a lényege, hogy létre jön a szerelem, amely 1 – 2 évig eltart. Ez az időszak arra jó, amikor elfogadom a másiknak azokat a tulajdonságait, amit mástól nem. Ez után kell történnie azoknak a változásoknak, melyek közös célokat határoznak meg a kapcsolatunkban. Amikor ezt elmulasztjuk, akkor kerül leszálló ágba a kapcsolat. Én mostanság ezt látom leggyakrabban. Szinte kivárják, míg elmúlik az a vonzás, amire egy életet fel lehetne építeni. És jön esetleg egy új szerelem, de ez sem biztos, hogy a házasság és a gyermek miatt jött létre, lehet azért, hogy elválasszon, vagy szabaddá tegyen. Ezért nem lehet vizsgálni eseményeket, a körülmények és élethelyzetek ismerete nélkül. Semmi sem jön létre a sorsunkban cél nélkül. Ezt kell megkeresnünk.

Mivel nagyon sok kapcsolat a szexualitásra épül, emiatt főként azt kell megvizsgálnunk, hogy az érintett 2 – 5 – 11 ház közül, melyik háznak van köze a 8. házhoz. Erre azért van szükség, hogy felismerjük, a szexualitás milyen szerepet tölt be a kapcsolatban. Mikor az 5. ház ura a 8. házban áll, gyakran a legerősebb szexualitást hozza magával. Azonban ennek célja, a teremtés. Természetes, hogy a sors segíti a szexualitást, hiszen a gyermeknemzéshez szükség van rá. Amikor viszont a kapcsolat az élvezetekre redukálódik, tehát védekeznek és kizárják a gyermek fogantatásnak a lehetőségét, akkor lehet, hogy az ellenkezője érvényesül, és nem működik a szexualitás.

A 8. ház az elfojtásaink területe. Minden elfojtás hatalmas kitörést hoz magával, hiszen minden robbanást elfojtás előz meg. Ez a szexualitásra is vonatkozik, a vágyak felerősödnek, izzik a szenvedély, és az orgazmusban oldódik meg, mint kitörés. Emiatt egészen más élmény az, mikor valaki szerelmes a párjába, és így éli át a szexualitás örömeit.

Ennek az ellen pólusa a frigiditás. Ez mindig arról szól, hogy nem merek, vagy nem tudok a másikban bízni. Természetesen, hogy a problémának mi az eredője, az lehet kérdés, viszont az, hogy ez mit eredményez, az egyértelmű. Mindig arról árulkodik, hogy nem akarom magam átadni, nem akarom, hogy egyetlen ember is lássa, hogy én milyen vagyok. Nem akarom, hogy gyengének lássanak, hogy kiszolgáltatottá váljak. Azonban a 8. háznak pont ez a lényege. Le kell mondani az önérvényesítésről, hiszen a szexualitás csak így működik.

Amikor egy párkapcsolatban probléma van a szexualitással, nem csak a Marsra és a Vénuszra kell gondolni, hanem a 2., 5., 8. és 11. házakra.

A 2. ház (Bika) megmutatja, hogy milyen a testedhez, az önmagadhoz való viszonyod. Megmutatja, mennyire vagy fontos magadnak, mennyire foglalkozol önmagaddal. Itt jelenik meg a dolgok élvezetének igénye is. Gyakran hallunk olyan kritikákat, hogy valaki önző a szexualitás terén. Én azt hiszem, ez csak úgy lehetséges, ha valakinek fontosak az élvezetek. De hát a szexben mi a fontos?