Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Vitaminsarok

2011.11.10

                           

 

                                                     Ananászananasz.jpg

     Az érett ananásznak kellemes az illata, sárga színű. Segíti az emésztést, azáltal, hogy felgyorsítja, az étel kevesebb időt tölt a gyomorban. Amennyiben rendben van az emésztésünk, akkor a szervezet betegség idején a gyógyításra nagyobb energiát tud fordítani. Az immunrendszert erősíti.

    Az ananászt vágjuk négybe a zöldjét rajtahagyva, utána aszerint, hogy mire használjuk úgy daraboljuk tovább.

   Magas a C-vitamin, mangán- , és fehérje-, szénhidráttartalma .

 

                                       Avokádóavokado.jpg

    Az avokádót nyersen fogyasztjuk, mert a vitaminok, akkor elvesznek, és főzéskor megkeseredik. Az avokádó olaja segít megőrizni a bőr fiatalságát, csökkenti a vér koleszterinszintjét.

   A-, C-, E-vitamint tartalmaz.

 

                                                     Banán banan.jpg

   Rendszeres fogyasztása erősíti az immunrendszert, szépíti a bőrt, jót tesz a szemnek, a fogaknak, a csontoknak. A stressz ellen is jó. segíti az emésztést. Afrodiziákum is! Agyműködést segíti, olyan enzimet tartalmaz, ami hatékonyabbá teszi a glükoz feldolgozását, agyműködésünkhöz glükoz szükséges.

   A-, C-, E-, B-vitamint tartalmaz. Magas a kalcium-, kálium-, magnézium-, rostanyagtartalma.

 

                                                  Citromcitrom.jpg

     A citrom héja segíti a máj méregtelenítő funkcióját, féreghajtó, puffadásgátló. A citrom leve fokozza a nyálelválasztást, csillapítja a szomjúságot, emésztéstserkentő, gyomorerősítő. Jó bőrápoló is. A citrom préseléséhez ne használjunk fém citromprést.

    C-vitamint, magnéziumot, fehérjét, citromsavat tartalmaz.

 

                                       Datolya datolya.jpg

    A friss datolya segíti, gyorsítja az emésztést, enyhe hashajtó hatású. A szárított datolya rosttartalma igen magas, ezért javítja a bélműködést.

   Réz-, és káliumtartalma magas.

 

                                        Epereper.jpg

 

    Nagyon finom gyümölcs, afrodiziákum is. Több fajtája van, egyike a földieper, a szamóca, ezek a legismertebbek. A szamóca több vitamint tartalmaz, mint a földieper, de mindkettő értékes vitaminforrás a tél után. Szépíti a bőrt, akár arcbőrbe dörzsölve hűsít. Segíti az emésztést, jó a magas vérnyomásra.

 

                                       Grapefruitgrapefruit.jpg

    Rendszeres fogyasztása csökkenti a kimerültség-, és fáradtságérzetet, a vér koleszterinszintjét. Étvágyjavító, emésztéssegítő. Étkezés után elfogyasztva fogyaszt egy kicsit. Szájproblémák kezelésére is jó. Gyógyító hatású megfázáskor, köhögéskor. Az immunrendszert erősíti.

     Fogyasztása: a gyümölcsöt kettévágjuk(speciális késsel), és a héjától késsel válassuk el, majd kikanalazzuk ki.

A grapefruit magját is felhasználják, kivonata külső és belső fertőzések ellen hatásos, méregtelenítő, és erősíti az immunrendszert. Antioxidáns hatású, a szabadgyököket semlegesíti. Gombás fertőzések (candida is), allergia ellen is jó.

   Magas a C-vitamin-, magnézium tartalma.

    Használhatjuk a virágok és zöldségek parazitáinak irtására. Néhány cseppet oldjunk fel vízben és ezzel törölgessük át a növények leveleit.

 

                                                             Kivikivi.jpg

 

     Antioxidáns, emésztéssegítő, élénkítő, frissítő.Nagyon nagy az ásványianyagtartalma, sok káliumot tartalmaz. Sok C-vitamin-, A-vitamin van benne. Általában nyersen fogyasztjuk. Erősíti az immunrendszerünket, gyulladásos betegségeknél is fogyasztása jótékony. Magnézium tartalma segíti a kalcium felszívódását a szervezetben. Kálium tartalma szükséges a test energia képzéséhez, és az izomzathoz is.   Fehérjebontó enzimje segíti az átlagostól eltérő összetételű ételek emésztését.

 

                                              Málnamalna.jpg

 

     Nagyon különleges gyümölcs, mert finom az íze, tavasz elején már érik, sok C-vitamint, magnéziumot, kalciumot, vasat tartalmaz, viszont kevés a kalóriatartalma. Vértisztító, vércukorszint csökkentő, menstruációs zavarok kezelésére is jó.

 

                                             Torma                                                                                      torma.jpg

 

  
    Antioxidáns, jótékony a hatása a májra, a nyirokmirigyre, vízelethajtó, fertőtlenítő. Antibakteriális hatású, vírusölő. Tehetjük savanyúságba, vagy lereszelve önmagában fogyasztható. Érdemes szirupot készíteni belőle, jó köhögésre, tisztítja a légutakat. Nyersen fogyasztjuk. A-vitamint, Kalciumot, C-vitamint tartalmaz.

 

                                              Mandarinmandarin.jpg

 

   Magas C-vitamin, magnézium és élelmi rost tartalmú. A héjában és a hártyájában található pektin csökkenti a vér koleszterinszintjét.

 

                                                              Narancs

 

   C-vitamint, magnéziumot, folsavat, káliumot, narancssavat, pektint tartalmaz. Immunerősítő. A narancs héja gyormorerősítő, emésztést serkentő, étvágyjavító hatású. Savtartalma fertőtlenítő, anyagcsere szabályozó hatása miatt tisztítja az emésztőcsatornát. Navel fajtájú narancs több C-vitamint tartalmaz mint  a többi.navel.jpg Vírus-, és baktériumölő hatása miatt influenzás megbetegedésnél enyhíti a tüneteket. A narancs C-vitamin tartalma segíti a vas felszívódását. rendszeres fogyasztása jótékonyan hat a szívre és az idegrendszerre. A vérnarancs gyulladásgátló, vérnyomáscsökkentő hatású.

 

                                          Szőlőszolo.jpg

 

    Káliumot, szelént tartalmaz. A szelén lassítja a sejtek öregedését, antioxidáns, csökkenti a haj korpásodását. Csökkenti a koleszterinszintet, jó hatással van a szív működésére. A szőlőre is igaz, ami a többi gyümölcsre, hogy az a legjobb a számunkra,ami a közelünkben terem. Nem utánérő. A sárgább szőlő az édesebb, a pirosak közül pedig a sötétebb. A piros szőlő sok antioxidánst tartalmaz. A szőlő magja is gyógyító hatású.